styrket kvinne - avspent mamma
 

Vi setter opp ekstrakurs i Barsel Pilates

Vi setter opp ekstrakurs i Barsel Pilates
Grunnet stor pågang har vi nå satt opp et kurs til i Barsel Pilates. Kurset vil gå på fredager kl. 12.15-13.15 og starter allerede denne uka.

Fra åtte uker etter fødselen er det fint å starte gjenoppbyggingen av mage -og bekkenbunnen etter graviditeten og fødselen. Pilates er en effektiv og trygg treningsmetode for denne opptreningen. Pilatesmetoden hjelper deg med å trene opp kjernemuskulaturen i magen igjen slik at du får tilbake en god kroppsholdning samt avlaster skuldre, nakke og rygg. Du vil gjenfinne kroppens stabilitet, styrke og smidighet.
 
På dette kurset lærer du Pilates` fem grunnprinsipper: Pusten, bekkenplassering, brystkasse/ribbenplassering, skulderbladplassering og hode/nakkeplassering. Gjennom kunnskapen om disse fem grunnprinsippene vil du kunne få en bedre forståelse av din egen kropp og få et større utbytte av treningen.
  
Barsel Pilates har færre deltakere og hver enkelt deltaker får en holdningsanalyse. Ut i fra dette vil vi hjelpe deg til å trene opp magen din på en god og trygg måte etter fødselen. 
 
På denne timen deltar du sammen med babyen din, men timen inneholder ingen babymassasje. 
 


Tilbake til forsiden