Oslo Yoga - til forsiden
Logg utKurs Tullinløkka
Logg utKurs Sagene
InstruktørerInstruktører
KurslokalerKurslokaler
Spørsmål og svarSpørsmål og svar
Kontakt ossKontakt oss
Anbefalte lenkerAnbefalte lenker
Til forsidenTil forsiden

Logg utLogg inn
mellomrom
   

luft innholdtopp luft
 

Gravid Pilates: Ønsker du å stå enda sterkere i kroppen i svangerskapet?

Gravid Pilates: Ønsker du å stå enda sterkere i kroppen i svangerskapet?
For lettere å komme tilbake i form igjen etter graviditeten og fødsel anbefales det at du trener både magemuskler og bekkenbunnsmuskulatur under graviditeten. Pilatesøvelser er ypperlig i dette arbeidet og det er både trygt og effektivt.

I graviditeten forskyves vekten fremover etter hvert som magen vokser og det skapes ekstra belastning på ryggsøylen og bekkenet. God kroppsholdning krever styrket kjernemuskulatur og det er fint å vedlikeholde kjernen også under svangerskapet.

I Gravid Pilates fokuserer vi på gode og trygge styrke- og tøyeøvelser og kurset passer for gravide både i 2. og 3. trimester.

Ida Brenna holder kursene i Gravid Pilates og Barsel Pilates. Hun er både yogalærer, pilatesinstruktør og muskelterapeut slik at du trygt blir guidet gjennom disse timene. Ida har et hjerte for arbeidet med å vedlikeholde og gjenoppbygge bekkenbunnen og magemuskulaturen i graviditeten og etter fødselen. Hun har selv gjennomgått og trent seg opp igjen etter to svangerskap og vet hvor viktig dette arbeidet er for din helse, styrke og vitalitet.
 
Mika sier om Gravid Pilates: " Jeg kan varmt anbefale Gravid Pilates hos Mama Yoga. Jeg har fulgt to kursrekker, og merket bedring i ryggen/bekkenet allerede etter første gang - og har siden ikke hatt vondt resten av graviditeten. Et supert kurs for alle gravide som ønsker å forebygge smerter under graviditeten, stå styrket i fødselen, og ikke minst gjøre det lettere å komme i form igjen etterpå, på en hyggelig måte. Kurset foregikk i flotte lokaler, med en dyktig, informativ og oppmerksom instruktør. Jeg kommer garantert tilbake for barseltrening her etter fødselen!"
 
Hege-Beate sier om Gravid Pilates: "På Gravid Pilates føles det nesten som å ha personlig trener; vi er en liten gruppe og Ida passer på at øvelsene tilpasses hver enkelt. Timene blir også varierte siden Ida er flink til å bruke både baller, ringer og bånd i løpet av timen. Personlig føles det trygt å ha en instruktør som har erfaring med pilates gravide, siden jeg ble engstelig for å gjøre noe feil på treningsstudioet jeg gikk på før når instruktørene ikke kunne nok om trygge, alternative øvelser for gravide. Veldig inspirerende å trene sammen med andre gravide som er med og som er en uke eller to unna termin, når jeg selv har 2 mnd igjen! Det var så utrolig deilig å komme i gang igjen, og pilates har virkelig vært gull verdt for kroppen min de siste månedene. Blir rett og slett glad og fornøyd!"

Ida gleder seg og ønsker deg hjertelig velkommen til MamaYogas Pilates kurstilbud! For å lese mer om alle våre kurs i Gravid Pilates gå inn her.

 


Tilbake til forsiden
 
luft innholdbunn luft




Publiseringsløsning levert av Imbera AS